TaiJutsu to bardziej sposób walki niż techniki.Prawdziwi mistrzowie owej sztuki walki,to osoby które kompletnie nie radzą sobie z NinJutsu,czy też GenJutsu.Jest to także chyba jedyna droga shinobi która nie wymaga "Geniuszy" Jednakże podążanie tą drogą,wymaga bardzo ciężkiej pracy.TaiJutsu oferuje nam bogaty wachlarz przeróżnych technik,poczynając od tych najprostszych,kończąc na tych,dzięki którym jesteśmy w stanie osiągnąć pełną możliwość naszego ciała.Jest to idealna droga dla shinobich którzy są w stanie ciężko pracować by coś uzyskać.
Genin
Senen Goroshi:Najprostsza a zarazem najdziwniejsza technika taijutsu. Składamy dłonie na znak tygrysa i palce wskazujące wsadzamy przeciwnikowi w pewne miejsce, pod plecami.
Koszt Chakry: 5
Konoha Reppu:Prosty atak taijutsu dzięki któremu podhaczamy przeciwnika.
Koszt Chakry: 10
Konoha Senpuu:Doskonała technika gdy atakujemy grupkę przeciwników blisko siebie. Obracając się z wyprostowaną nogą atakujemy przeciwników bardzo szybko i z jednakową siłą.
Koszt Chakry: 15
Chunin
Dynamic Action:Ostry wyskok w stronę przeciwnika i zadanie mu bardzo szybkich ciosów pięścią oraz kopnięć.
Koszt Chakry: 20
Dynamic Entry:Na początku trzeba odwrócić uwagę przeciwników dopiero wtedy możemy zaatakować przeciwnika od tyłu, wykorzystując szybkość i siłę.
Koszt Chakry: 25
Kongouriki:Technika polegająca na staranowaniu przeciwnika. Zazwyczaj w przypadku gdy jesteśmy od niego więksi.
Koszt Chakry: 30
Jounin
Konoha Kage Buyou:Wykorzystując szybkość pojawiamy się tuż przy przeciwniku. Mocnym kopnięciem wyrzucamy go w górę. Skaczemy za przeciwnikiem zachowując się jak jego cień. W tej sytuacji możemy wiele zdziałać.
Koszt Chakry: 40
Konoha Raiken:Gdy jesteśmy w powietrzu i powoli zaczynamy spadać, okręcamy się w kółko niczym śruba, i z wyciągniętą pięścią przed siebie uderzamy w przeciwnika.
Koszt Chakry: 45
Oukashou:Poprzez skumulowanie chakry w pięści, uderzamy w ziemię powodując duże trzęsienie oraz zniekształcenie powierzchni.
Koszt Chakry: 50
S.Jounin
Seishun furu pawaa:Poprzez zadanie pierwszego kopnięcia w twarz a następnie od góry w głowę wysyłamy naszego przeciwnika prosto w ziemię.
Koszt Chakry: 55
Shishi Rendan:Bardzo szybka kombinacja ciosów po użyciu techniki Kage Buyou. Gdy jesteśmy za przeciwnikiem obracamy go sobie dogodnie dla nas i zadając mu kilka kopnięć kończymy tym ostatecznym tuż przy podłożu.
Koszt Chakry: 60
Tsuten Kyaku:W wyskoku unosimy wysoko nogę i koncentrujemy w niej chakrę. Po uderzeniu o ziemię, ta rozkrusza się a gdy trafimy w przeciwnika, gdy nie jest doświadczony i wystarczająco silny ginie.
Koszt Chakry: 65
Sanin
Bunshin Kaiten Kakatou Otoshi:Do użycia techniki potrzeba kilku klonów. Razem z klonami wyskakujemy w powietrze następnie obracając się (jak salta) kierujemy się na wroga a gdy już będziemy blisko wyprostowanymi nogami atakujemy go w barki oraz w głowę.
Koszt Chakry: 70
Gourai Rensa:Po otworzeniu pierwszej bramy używamy łańcucha lub czegoś podobnego, którym obwiązujemy przeciwnika. Następnie wyrzucamy go w górę i skaczemy zaraz za nim. Spadając zadajemy przeciwnikowi mnóstwo ciosów a przy ziemi ten ostateczny.
Koszt Chakry: 75
Hayabusa Otoshi:Złapanie przeciwnika w locie, tak aby nie mógł się ruszyć. Następnie ustawiamy go w pozycji pionowej, głową do ziemi. Uderzenie z dużą prędkością może nawet uszkodzić kręgosłup przeciwnika.
Koszt Chakry: 80
L.Sanin
Konoha Dai Senkou:Wykonanie mocnego kopnięcia z obrotu który spowoduje odrzucenie i obracanie się przeciwnika co uniemożliwi mu bezpieczne lądowanie.
Konoha Gouriki Senpuu:Podobnie jak w zwykłej technice Senpuu zadajemy przeciwnikowi mocne kopnięcie z obrotu.
Omote Renge:Do tej techniki potrzeba otworzyć pierwszą bramę. Poprzez wyrzucenie przeciwnika w górę i doskoczenie do niego możemy obwiązać go bandażem, łańcuchem, wstęgą lub czymś innym przez co nie może nam uciec. Następnie zaczynamy razem z nim bardzo szybko się obracać i spadać w dół przez co przeciwnik spada na głowę. Jest to jednak atak raniący również nasze ciało.
Asakujaku:Technika polegająca na wysłaniu w przeciwnika niesamowicie szybko i niesamowicie silnych kilkudziesięciu ciosów które nie co przypominają ogniste kule. Do użycia tej techniki potrzeba jednak uruchomić 6 bram.
Ura Renge:Do użycia tej techniki potrzeba otworzyć pierwszych pięć bram. Technika ta jest zabroniona ponieważ ciało użytkownika również bardzo ucierpi po tym ataku. Dzięki niej zaś zyskujemy niesamowitą szybkość, siłę przez co przeciwnik właściwie nie ma z nami szans.
Bramy
1. Brama Otwarcia (开门, Kaimon), znajduje się w mózgu, usuwa ograniczenia w mózgu. Uwolnienie tej bramy pozwala użytkownikowi korzystać z Omote Renge.
2. Brama Leczenia (休 门, Kyūmon), znajduje się w mózgu. Zwiększa siłę fizyczną i tymczasowo ponownie pobudza organizm.
3. Brama Życia (生 门, Seimon), znajduje się rdzeniu kręgowym. Umożliwia użytkownikowi korzystanie z Ura Renge. Zwiększa przepływ krwi i zmienia kolor skóry na czerwony.
4. Brama Bólu (伤 门, Shōmon), znajduje się rdzeniu kręgowym. Zwiększa szybkość i siłę użytkownika. Może powodować oderwanie mięśni.
5. Brama Limitu (杜 门, Tomon), patrz wyżej. Znajduje się w jamie brzusznej.
6. Bramy Widoku (景 门, Keimon), znajduje się w żołądku. Pozwala użytkownikowi na wykonywanie Asa Kujaku. Otwarcie tej bramy wypuszcza ogromne ilości chakry, które mogę eksplodować w zbiorniku wodnym, tworząc wir wokół użytkownika
7. Brama Cudu (惊 门, Kyōmon), znajduje się poniżej żołądka. Pozwala użytkownikowi na wykonywanie Hirutory. Otwarcie tej bramy powoduje niezwykłą emisję niebieskiej chakry.
8. Brama Śmierci (死 门, Shimon), znajduje się w sercu. Otwarcie tej bramy używa całej energii w ciele. To sprawia, że pompy serca, pracują maksymalnie i przekraczają moc każdej innej bramy. Kończy się śmiercią użytkownika.
UWAGA!Bram można się nauczyć,jedynie poprzez uzyskanie zgody MG lub,znalezienia nauczyciela który sam te bramy opanował.